موضوعی را روابط عمومی های باشگاههای ورزشی فوتبال ما باید بیش و بیشتر توجه کنند : تیمی که تماشاگر نداشته باشد برای که و چه بازی می کند ؟ انگیزه بازیکنانش هم ، هرچند حرفه ای ، به یک چهارم و یک پنجم می رسد . آنکه در جذب تماشاگر تاثیری اساسی دارد مطبوعات هستند ( در بازی نفت و الجیش معجزه آنان را دیدیم ) که یار و یاور بزرگ و رایکان فوتبال به شمار می روند ؛ و وجود خبرنگارانشان در هرجا غنیمتی عظیم محسوب می شود ؛ امٌا طبیعتا" واسطه ای یک طرفه نیستند و اگر تیم فوتبالی را نزد مردم تبلیغ می کنند از طرف دیگر زبان مردم و زبان توقعات مردم و تماشاگران ( که دنیا به این نتیجه رسیده است که : « همیشه حق با تماشاچی است » ) هم هستند و برخورد صحیح با این موضوع نه تنها تدبیر بلکه گاه سعه صدر روابط عمومی ها را نیز می طلبد ؛ تا همه با هم در فوتبال پیش برویم که اگر جز این باشد چون اتوموبیل و حتی دوچرخه ای که یک چرخ نداشته باشد .... و امٌا اینکه یک باشگاهی خودش هم روزنامه و سایت و... داشته باشد خوب است امٌا به قدر کافی تاثیر گذار نیست و ممکن است خرجش به دخلش نخورد ! .